علائم خرابی رادیاتور

موتورها هنگام کار بسیار داغ می شوند. بدون کمک رادیاتور و بقیه سیستم خنک کننده آنها به سرعت گرم می شوند و اساساً خود را ذوب می کنند. خوشبختانه سیستم خنک کننده دمای موتور را تنظیم می کند. خودروی شما بدون تنظیم دما موتور قادر به کار نخواهد بود. این امر باعث پیشرفت های بسیار خوبی در سیستم های خنک کننده خودروها و کامیون های مدرن شده است. اگر ماشین شما از هر یک از این علائم خرابی سیستم خنک کننده را دارد ، حتما بلافاصله به تعمیرگاه خودرو بروید.

نقاط لکه دار یا زنگ زده

اگر سیستم خنک کننده نشتی کوچک ایجاد کند ، احتمال وجود دارد که مایع خنک کننده را در تمام قسمتهای گرم موتور اسپری کند. به محض خنک شدن محلول خنک کننده ، هر رنگی را با خود می گیرد. این امر باعث ایجاد یک نقطه تغییر رنگ خواهد شد که در برابر زنگ زدگی آسیب پذیر خواهد بود.

دود اگزوز سفید

اگر متوجه اگزوزهای سفید از قسمت انتهای خودرو خود هستید ، احتمال اینکه مشکلی در داخل موتور وجود داشته باشد وجود دارد که اجازه می دهد تا خنک کننده در محفظه احتراق سوزانده شود. این کاهش در مایع خنک کننده ، ماشین شما را در معرض گرمای بیش از حد قرار می دهد و نیاز به تعمیر ASAP دارد.

افزایش دما

برای هرگونه نشانه ای از موتور داغ حتماً زبانه های سنج دما را در داشبورد وسیله نقلیه خود نگه دارید. اگر سوزن شروع به اشاره به منطقه قرمز کند ، خطر مشکل در گرمای بیش از حد وجود دارد.

دود

اگر دود از زیر کاپوت بلند شد ، باید فورا ماشین را خاموش کرده و آنرا کنار جاده بکشید. این معمولاً بدان معنی است که ماشین شما در حال گرم شدن بیش از حد است و اگر خاموش نشود ، مشکلات بزرگی به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: روغن موتور چه زمانی باید تعویض گردد

نشت مایع خنک کننده قابل مشاهده

مایع خنک کننده اغلب یک رنگ سبز روشن است . اگر سیستم خنک کننده شما در حال نشت باشد ، روی زمین در نزدیکی جلوی اتومبیل شما جمع می شود. در صورت یافتن این مایع ، حتماً به تعمیرگاه مراجعه کنید.

جمع بندی

سیستم خنک کننده شما نقش مهمی در عملکرد کلی وسیله نقلیه ایفا می کند ، بنابراین لازم است شما از آن مراقبت خوبی داشته باشید. اگر ماشین شما به سیستم خنک کننده یا تعمیر رادیاتور نیاز دارد ، می خواهید با تیم خودروبر تبریز تماس بگیرید.

 

امداد خودروامداد خودرو تبریزخودرو بر شهر تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس سریع کلیک کنید